Asal usul KU

My photo
Name diberi AFIQ AMIRUL. . .dilahirkan pada tanggal 13/10 dihospital daerah Kemaman. . .tengah mengikuti pengajian ditahun akhir diploma automation & electric engineering ( mechatronics) di Terengganu Advanced Technical Institute University College (TATIUC). . . sekarang tengah menjalani praktikal di Petronas Carigali Sdn.Bhd. . . . . Anak sulong dan ader 2 orang adik, AFIQ AFIZIE dan AFIQAH AMIERA. . . MOHD SUHAINI tu my father, dia mencari sesuap nasi untuk keluarga dengan berkhidmat sebagai anggota Bomba & Penyelamat Malaysia dan FAUZIAH OMAR tu my mother, bekerje sebagai cikgu di tadika KEMAS. . . . .ANAK JATI TEGANU. . . . . alhamdulillah hidup dalam keadaan sederhana dan keluarga yang bahagia. . .INSYALLAH....................HIDUPKU , MATIKU HANYE UNTUK ISLAM. . .! ! !

Wednesday 8 February 2012

Soalan & Jawapan versi 2

Apakah boleh saye menggunakan botol arak bagi mengisi air minuman seperti air mineral untuk saye minum...?


    Harus menggunakan botol arak bagi mengisi air ataupun bahan lain dengan syarat botol itu dibasuh terlebih dahulu sehingga bersih. Manakala, label arak yang ada pada luar botol itu perlu dibuang ataupun ditutup supaya perkara yang diharamkan oleh agama tidak tersebar..


Saye tinggal di luar negara. Suatu hari, saye tersentuh jaket kulit kawan saye yang diperbuat daripada kulit khinzir. Saye sudah samak tangan saye, tetapi apakah perlu saye menyamak baju kerana tersentuh jeket itu...?


    Sekiranya jaket itu dan tangan saudara kering, tangan dan baju-baju saudara itu tidak wajib dibasuh atau  disamak...Tetapi, sekiranya jaket itu ataupun tangan saudara basah, wajib basuh tangan saudara kerana melekat najis dari jaket itu ke tangan saudara....
    Caranya, basuh tangan dengan air tanah yang keruh kemudian bilas dengan air bersih sebanyak enam kali...

No comments:

Post a Comment